• Müller György Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
    Müller György Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola A gyermekek feszültségét oldjuk, ezzel csökken a kudarcélmény, a gyermek együttműködési készsége növekszik.
  • Müller György Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
    Müller György Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola A Bibliával való megismerkedés által egy egészséges erkölcsi felfogást alakítunk ki a gyermekek számára.
  • Müller György Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
    Müller György Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Szeretnénk elérni, hogy óvodánk derűs, családias légkörében a gyermekek felszabadulttá, kiegyensúlyozottá váljanak.

A hétvégi házi feladatok és az iskolai dolgozatok szabályai

Házi feladat szabályai

A házi feladat a folyamatos tanulásra nevelésnek és az önálló tanulási képesség fejlesztésének egyik fontos eszköze. Az írásbeli és szóbeli házi feladatok a tanítási órán feldolgozott ismeretek gyakorlását, elmélyítését segítik, valamint felkészítik a tanulókat az eredményesebb osztálymunkára. A sikeres önálló feladatmegoldáshoz kiemelten fontos a megfelelő tanári segítségnyújtás, a pontos feladatkijelölés.

 

A házi feladatok segítsék elő:

  • a gyakorlást, a bevésést, az egyéni képességek fejlesztését,
  • a tanulási képességek (emlékezet, koncentráló képesség, gondolkodási műveletek) fejlesztését, az önállóságra nevelést, a feladattudat, a munkavégzés pontosságának kialakítását.

 

A szóbeli és írásbeli házi feladatok meghatározásának elvei:

  • a házi feladatok mennyiségének meghatározásakor figyelembe vesszük a tanulók életkori sajátosságait,
  • a házi feladatok differenciált kijelölésénél figyelembe vesszük tanulóink képességeit,
  • egy-egy tantárgy esetében a szóbeli és írásbeli házi feladat mértéke nem lehet több, mint 30 perc, a délutáni tanulásra fordított idő összességében alsó tagozaton nem haladhatja meg az egy órát, felső tagozaton a másfél órát,
  • a hétvégi időszakra kijelölt írásbeli és szóbeli házi feladat mértéke, terjedelme nem haladhatja meg a hétköznapokon is szokásos mértéket,
  • az átlagosnál több időt igénylő házi feladatok esetében (verstanulás, gyűjtőmunka, olvasónapló, házi dolgozat stb.) legalább egy hetet kell biztosítani a tanulók számára,
  • a tanítási szünetek időtartamára (őszi, téli, és tavaszi szünet, valamint a többnapos ünnepek esetében) nem adunk az átlagos mennyiséget meghaladó írásbeli és szóbeli házi feladatot,
  • a nyári szünetre nem határozunk meg kötelező házi feladatot, csak javaslatot teszünk gyakorló feladatok megoldására (pl. kötelező és ajánlott olvasmányok esetében),
  • a szóbeli és írásbeli házi feladatok esetében figyelembe vesszük, hogy a tanulónak egy-egy tanítási napra több tantárgyból is készülnie kell,
  • a házi feladatok kijelölésekor a pedagógusnak kellő segítséget, magyarázatot kell adni a megoldáshoz, hogy a tanulók önállóan tudják megoldani a feladatot,
  • otthoni házi feladatnak csak olyan feladatot adhat fel a pedagógus, amelynek megoldásához a szükséges eszközök rendelkezésre állnak,
  • a tanulókat motiváló, szorgalmi házi feladat a pedagógus szándékától, pedagógiai céljától függően, tetszőlegesen adható.

Hétfőtől csütörtökig tanulóink a házi feladatokat a napközi, valamint a tanulószoba ideje alatt készítik el. Pénteken (a hétvégére, otthoni gyakorlásra) csak annyi házi feladatot lehet kijelölni, amennyi az egyik óráról a másikra szokásos.

Amennyiben a tanulónak a délutáni tanulási idő alatt egyéb, iskolán belüli, vagy azon kívüli elfoglaltsága van, a szülőket tájékoztatjuk a megmaradt házi feladatokról.

Az elvégzett házi feladatok ellenőrzését hétfőtől csütörtökig a napközi vezetője, illetve a tanulószoba vezetője végzi. A hétvégére feladott házi feladatokat a tantárgyat tanító pedagógus ellenőrzi.

Amennyiben a kötelező házi feladatait a tanuló nem teljesíti, azt írásban jelezzük a szülőnek. A házi feladat hiányát a szorgalom értékelésénél vesszük figyelembe.

 

Iskolai dolgozat szabályai:

A tanulók teljesítményét, elért eredményét az egyes tantárgyak követelményrendszerének megfelelően ellenőrizzük. A számonkérés módja alkalmazkodik a tanulók életkori

sajátosságaihoz.

A témazáró dolgozatot – a tantárgyat tanító kollégáknak – öt munkanappal előre be kell jelenteni, a témakört előre meg kell határozni. A dolgozatokat a lehető legrövidebb időn belül (maximum két héten belül) ki kell javítani, majd az értékeléssel együtt a tanulónak átadni.

Az iskolai dolgozatok érdemjegyéről a szülőt a tájékoztató füzeten keresztül tájékoztatni kell.

A szülő joga, hogy a fogadóórán, szülői értekezleten gyermeke dolgozatait megtekinthesse.

Az év végi, félévi felmérések során egy nagyobb időszak tantervi követelményeinek elsajátításáról adnak számot a tanulók. Törekedni kell arra, hogy néhány óra áttekintés előzze meg a számonkérést.

Előre bejelentett témazáró dolgozatról történő hiányzás esetén a pedagógus előzetes egyeztetés nélkül a tantárgy bármely óráján megírathatja a pótló dolgozatot. Egy hétnél hosszabb hiányzás esetén a tanulót kérésére mentesíteni kell az írásbeli dolgozatírás alól, és a mulasztott tananyag pótlására legalább öt tanítási nap haladékot kell adni.

 

Az írásbeli beszámoltatások formái a számonkérés célja szerint:

  • diagnosztikus felmérések (a tanulók előzetes tudásának megállapítására),
  • formatív felmérések (egy-két tanítási óra anyagából a tananyag részleteinek számonkérésére szolgáló írásbeli felelet – teszt, szódolgozat, tudáspróba – , házi dolgozatok),
  • szummatív felmérések (félévi és tanév végi felmérések).

 

Az írásbeli beszámoltatás módja:

  • az írásbeli beszámoltatás megfelelő előkészületeket követel,
  • az írásbeli beszámoltatás előtt a pedagógusnak időben ismertetnie kell a tanulókkal a dolgozat konkrét tartalmi és formai követelményeket,
  • írásbeli számonkéréshez optimális körülményeket kell teremteni,
  • a feladatkijelölés papírlapon, táblán, írásvetítőn, elektronikus adathordozón egyértelmű utasítással kell megtörténjen,
  • biztosítani kell az egyenlő feltételeket, esélyeket a tanulóknak,
  • az írásbeli beszámolás megkezdése előtt pontosan ismertetni kell, hogy milyen segédeszközöket vehet igénybe a tanuló.

 

Az írásbeli dolgozatok megíratásának alapvető elvárásai:

  • legyen tervszerű és folyamatos,
  • egy nap kettőnél több felmérőt nem írhatnak a tanulók,
  • csak olyan ismeretet kérünk számon, amelyet megtanítottunk, illetve amelyhez a tanuló tanára vezetésével (irányításával) jutott hozzá,
  • felmérő dolgozatok megírására lehetőleg ne az utolsó órában kerüljön sor,
  • törekedni kell az írásbeli és szóbeli feleletek kiegyensúlyozott arányára,
  • az írásbeli dolgozatok pontozási rendszerét pedagógusaink minden év első szülői értekezletén közlik a szülőkkel, a tanulókkal pedig az adott tanév első tanítási óráján,
  • a kijavított írásbeli munkák értékelése során a típushibák kijavítása nem maradhat el,
  • az írásbeli dolgozatok és szóbeli feleletek érdemjegyét a pedagógus az osztálynaplóba és az ellenőrzőkönyvbe egyidejűleg be kell írja,
  • a témazáró érdemjegyét a tanuló félévi és év végi osztályzatának megállapításakor a felelet értékű jegyeknél nagyobb súllyal vesszük figyelembe.

 

Az írásbeli munkák megőrzésének ideje:

  • írásbeli feleleteket nem őriz meg az iskola, illetve a pedagógus,
  • nagydolgozatokat, ill. évfolyamszintű felméréseket 2 évig őriz a nevelő,
  • külső mérések eredményeit 5 évig őrzi az intézmény. 

 

A tanórán kívüli egyéb foglalkozások igénybevételének lehetősége

A TANÓRÁN KÍVÜLI FOGLALKOZÁSOK

A délutáni tanórán kívüli foglalkozásokat az iskola nevelői 14.00. óra és 16.00 óra között szervezik meg. Az ettől eltérő időpontokról a szülőket előre értesíteni kell.

Az iskola a tanulók számára – a tanórai foglalkozások mellett –az alábbi tanórán kívüli foglalkozásokat szervezi:

1. ISKOLAI foglalkozások: Az iskola sportfoglalkozásai a tanórai testnevelési órákkal együtt biztosítják a tanulók mindennapi testedzését, valamint a tanulók felkészítését a különféle sportágakban az iskolai és iskolán kívüli sportversenyekre.

2. Szakkörök. A különféle szakkörök működése a tanulók egyéni képességeinek fejlesztését szolgálják. A szakkörök indításáról – a felmerülő igények és az iskola lehetőségeinek figyelembe vételével – minden tanév elején az iskola nevelőtestülete dönt.

A szakkörök hetente délután egy óra időtartamban.

A szakkörbe a tanulóknak a tanév elején kell jelentkezniük, és a szakkör tevékenységében a tanév végéig részt kell venniük.

Hetente egyszer az Erzsébetligeti Uszodában az Aligátor Úszóiskola keretein belül 1 óra úszásoktatás folyik 3-14 éves korig.

Az óvodában mindenki részt vesz az OVIFOCI-n. Az iskolában is megkezdődött a SULIFOCI 1-8. évfolyamig.

A XVI. kerületi családsegítő szolgálat egyik munkatársa hetente egyszer konfliktuskezelési szakkört tart játékos módon. 

 

Fontos infók

Személyi jövedelemadó 1+1%

Dávid Király Keresztény Kultúráért és Oktatásért Alapítvány:

18159233-1-42

Magyar Pünkösdi Egyház: 0138

Személyi jövedelemadó 1+1%

Tisztelt Szülők!
Alapítványunk továbbra is minden erőforrásával arra törekszik, hogy támogassa a Müller György Óvoda és Általános Iskolát abban... Tovább >>>

 

Ebédbefizetés

Ebédbefizetés

Ebédbefizetés
Az iskolai és óvodai étkezés térítési díjának befizetési határideje, pótbefizetési lehetőség és étkezés lemondási információk... Tovább >>>
Ebédbefizetés

Keresés az oldalon

Intézményünk fenntartója

Intézményünk fenntartója a Magyar Pünkösdi Egyház

Iskolaigazgató

Bernáth Sándor - igazgató  Bernáth Sándor

 
A Müller György Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola igazgatója

Közhasznú információk

Köszönjük támogatásukat:
Dávid Király Keresztény Kultúráért és Oktatásért Alapítvány bankszámlaszáma:
11716008-20155951-00000000 (OTP Bank)
 
Étkezési díj átutalása:
Müller György Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola bankszámlaszáma:
11716008-20153588-00000000 (OTP Bank)
Az ÁTUTALÁSNÁL a közleménybe kérjük beírni a számla sorszámát és a gyermek nevét.
 
Érdeklődés gyermekfelvétel miatt:
Horváth Attilánál a következő telefonszámon: +36 1 407 9554

Kiemelt értesítések szülőknek

  • Úszás órák lemondása +

    Tisztelt Szülők! Tájékoztatom Önöket, hogy nem a titkárság intézi az úszás órák lemondását, ezt kérem az úszóiskola felé jelezzék: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.! Read More
  • Jóság-bolt +

    MI AZ A JÓSÁG-BOLT? Csak nem valami nagy jóságot lehet itt kapni? Persze nem erről van szó, (a jóságot különben Read More
  • Ebédbefizetés +

    Tisztelt Szülő/Gondviselő! BANKKÁRTYÁS FIZETÉS BEVEZETÉSE Májustól az ingyenesen étkezők esetében is a szülő tudja az étkezést megrendelni és lemondani! A Read More
  • Kötelező olvasmányok +

        Az olvasónapló leadásának határideje: téli szünet előtti utolsó tanítási nap! Read More
  • Tanszerlista +

    A tanévben szükséges felszerelések, tanszerek listája 1. osztály 3 db vonalas füzet (14-32) 3 db négyzethálós füzet 2 db üres Read More
  • Iskolai gyermekfelvétel +

    Iskolánkban a felvétel az 1 - 8. évfolyamokra folyamatos. Jelenleg valamennyi évfolyamon 1-1 osztály működik kis létszámú 8-16 fős csoportokban. Iskolánkban Read More
  • Óvodai gyermekfelvétel +

    VÁRJUK SZERETETTEL CSALÁDIAS LÉGKÖRŰ ÓVODÁNKBA MINDAZOKAT AZ ÉRDEKLŐDŐKET, AKIK BARÁTSÁGOS, KERTVÁROSI KÖRNYEZETBEN SZERETNÉK GYERMEKEIKET JÁTÉKOSAN FOGLALKOZTATNI! Óvodánkban a gyermekfelvétellel kapcsolatosan Read More
  • Gyermekvár Családi Bölcsőde - gyermekfelvétel +

    A GYERMEKVÁR CSALÁDI BÖLCSŐDE (2011-2017 között családi napközi néven ismerhették) várja a kicsiket és ahová szeretettel várjuk 3 éves korig Read More
  • 1